
Esplai TEA
L’esplai TEA és un servei adreçat a tots els nostres socis-usuaris, amb la finalitat que aquests continuïn creixent en el seu procés d’aprenentatge en grup i societat en un ambient distès i de joc.
Al CR TEA volem que tots els nen i nenes tinguin les oportunitats i les eines per poder desenvolupar diferents habilitats.




Habilitats que treballem
Interaccions interpersonals i/o grupals
Activitats i dinàmiques on és necessari interactuar per poder aconseguir l'objectiu de l'activitat. Aprenentatge de comportaments socials acceptats: seguir unes normes, respectar el torn, saber esperar...
Comunicació social
En interactuar amb l'altre s'està produint un intercanvi de comunicació. Amb les activitats fomentem que aquesta comunicació sigui real, a nivell grupal i interpersonal (amb el monitor de referència). Aquests patrons de comunicació impliquen tant el llenguatge, com els signes de comunicació, l'intercanvi de pictogrames o imatges i les conductes no verbals. Les activitats s’adapten a les necessitats individuals de cada infant.
Interessos
Es respecten els interessos i les prioritats dels nostres usuaris a nivell de joc però, alhora, se’ls convida a provar jocs nous, tant a nivell grupal com individual. D’aquesta manera l’infant amplia el seu repertori de jocs i això ens permet evitar fixacions.
Capacitat de decisió
Segons l'estructura de l'esplai, l'usuari pot triar en determinats moments què vol fer. Ha de discriminar entre tots els jocs i activitats allò que li agrada més.
Control de temps/Frustració
Amb l'horari personalitzat cada usuari té coneixement de com serà la jornada d'esplai. Això allibera l'angoixa que pot produir-se quan no se sap que es farà després, alhora que evitem trastorns de la conducta.
Disseny de
l'entorn de lleure
Racó de la biblioteca
És el lloc on hi ha els contes. En aquest espai ens adaptem a les capacitats de l'infant; intercal·lem les explicacions amb activitats no-verbals; assenyalem les il·lustracions i diem el nom de l'infant en veu alta.
Racó de l'artista
És el lloc on hi ha la majoria de jocs que posen de manifest elements psico-cognitius i manipulatius: colors, retoladors, pintures, ceres; enganxar gomets, fer braçalets, treballar la "pinça"; construccions, trencaclosques, encaixos...
Racó de joc
És l'espai on es posen en marxa aspectes psicomotrius. Al centre és la sala gran, on hi ha espuma al terra. Hi trobem pilotes, piscina de boles, activitats i jocs per fomentar joc simbòlic, estimulació sensorial (pètals, objectes de diferent suavitat, objectes que brillen...).





Organització
del temps de lleure
Igual que tot espai dissenyat per millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA (casa, escola) al CR TEA pensem en l’organització del temps com un element facilitador per al nen proporcionant-li el control i coneixement de què succeirà.
Cada usuari té el seu horari, que és el que marca el desenvolupament de la jornada.
És perfecte ser diferent
Vine a gaudir d’un entorn d’oci amb professionals i voluntariat especialitzat en autisme!