Saltar al contenido

Esplai TEA

L’esplai TEA és un servei adreçat a tots els nostres socis-usuaris, amb la finalitat que aquests continuïn creixent en el seu procés d’aprenentatge en grup i societat en un ambient distès i de joc.

Al CR TEA volem que tots els nen i nenes tinguin les oportunitats i les eines per poder desenvolupar diferents habilitats.

És clau la implicació de les famílies, el compromís del voluntariat i, sobretot, el benestar dels infants que hi participen
Alfred Hidalgo
Director

Habilitats que treballem

Interaccions interpersonals i/o grupals

Activitats i dinàmiques on és necessari interactuar per poder aconseguir l'objectiu de l'activitat. Aprenentatge de comportaments socials acceptats: seguir unes normes, respectar el torn, saber esperar...

Comunicació social

En interactuar amb l'altre s'està produint un intercanvi de comunicació. Amb les activitats fomentem que aquesta comunicació sigui real, a nivell grupal i interpersonal (amb el monitor de referència). Aquests patrons de comunicació impliquen tant el llenguatge, com els signes de comunicació, l'intercanvi de pictogrames o imatges i les conductes no verbals. Les activitats s’adapten a les necessitats individuals de cada infant.

Interessos

Es respecten els interessos i les prioritats dels nostres usuaris a nivell de joc però, alhora, se’ls convida a provar jocs nous, tant a nivell grupal com individual. D’aquesta manera l’infant amplia el seu repertori de jocs i això ens permet evitar fixacions.

Capacitat de decisió

Segons l'estructura de l'esplai, l'usuari pot triar en determinats moments què vol fer. Ha de discriminar entre tots els jocs i activitats allò que li agrada més.

Control de temps/Frustració

Amb l'horari personalitzat cada usuari té coneixement de com serà la jornada d'esplai. Això allibera l'angoixa que pot produir-se quan no se sap que es farà després, alhora que evitem trastorns de la conducta.

Disseny de
l'entorn de lleure

Cada cosa té el seu lloc: hem dividit els diversos espais en racons:

Racó de la biblioteca

És el lloc on hi ha els contes. En aquest espai ens adaptem a les capacitats de l'infant; intercal·lem les explicacions amb activitats no-verbals; assenyalem les il·lustracions i diem el nom de l'infant en veu alta.

Racó de l'artista

És el lloc on hi ha la majoria de jocs que posen de manifest elements psico-cognitius i manipulatius: colors, retoladors, pintures, ceres; enganxar gomets, fer braçalets, treballar la "pinça"; construccions, trencaclosques, encaixos...

Racó de joc

És l'espai on es posen en marxa aspectes psicomotrius. Al centre és la sala gran, on hi ha espuma al terra. Hi trobem pilotes, piscina de boles, activitats i jocs per fomentar joc simbòlic, estimulació sensorial (pètals, objectes de diferent suavitat, objectes que brillen...).

Organització
del temps de lleure

Igual que tot espai dissenyat per millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA (casa, escola) al CR TEA pensem en l’organització del temps com un element facilitador per al nen proporcionant-li el control i coneixement de què succeirà.

Cada usuari té el seu horari, que és el que marca el desenvolupament de la jornada.

És perfecte ser diferent

Vine a gaudir d’un entorn d’oci amb professionals i voluntariat especialitzat en autisme!